środa, 4 lutego 2015

Ubranka dla dzieci - jakie rozmiary wybrać ?



Lena :)
    Może ktoś pomyśli, że wypowiadam się na temat który nie do końca mnie dotyczy, ponieważ nie mam dzieci, więc co mogę na ten temat wiedzieć?

   Uważam, że tak samo jak każdy człowiek mam prawo do swojego zdania, opinii czy oceny.
Dzisiejszy post będzie przedstawiał jak przyszła mama ma się przygotować na przyjście swojej pociechy, otóż ja na pewno zostanę mamą, bo jaka każda kobieta marzę o tym.

   Otóż wcześniej przed napisaniem tego posta przeczytałam wiele artykułów, opowiadań i poradników. Dopytywałam koleżanki, więc post nie jest pisany na sucho. :)
Po za tym w moim życiu jest też mała kruszyna Lena, córka kobietki o wielkim sercu, która dostaje ode mnie ubranka, należę do osób które nie mogą się powstrzymać przed zakupem no i tak wychodzi, że wracam do kraju jak tragarz.  

  Przechodząc do sedna sprawy, jakie ubranka powinnyśmy wybrać dla swoich maluchów? 
Jakiego materiału szukać, jakiego rozmiaru ?


   Często w szale zakupów jak napisałam wyżej kupujemy co nam się podoba, bo ma kwiatki, bo jest różowe, bo ma samochodzik albo zupełnie coś innego co może spodobać się nam, a niekoniecznie będzie dobre dla naszego dziecka. 

    Kiedy dziecko przychodzi na świat, nie do końca wiemy ile będzie mierzyło, ważyło i jakiej postury będzie. Wiele mitów i faktów mówi, że nasze dziecko będzie takie jak my bądź nasi partnerzy w chwili narodzin. 
Cechy dziedziczne rzeczywiście odgrywają ważną rolę, np. Pani Gosia ma 1.50 a jej mąż 1.90, więc dziecko może odziedziczyć mały wzrost po mamie albo duży po tacie, więc myślę, że ubranka na 62 cm będą odpowiednie. 

    Czytając wiele artykułów przyszłe mamy boją się, że ubranka dla niemowlaka w odpowiednim rozmiarze mogę być za ciasne i mogą zrobić dziecku krzywdę. Jednak wiele mam, które miały styczność ze szkołą rodzenia, wiedzą jak ubierać maleństwo by czuło się wygodnie i bezpiecznie. Jednak zostaje nam jakaś liczba kobiet, które mimo to boją się, bo dziecko w początkowym okresie życia jest delikatne, malutkie i człowiek boi się cokolwiek zrobić :) dlatego też producenci ubrań wymyślili wiele rozwiązań, jakimi są np śpioszki, pajacyki zapinane na całej długości.
 

   Mamy, które swój poród mają zaplanowany na wiosnę zaoszczędzą co nieco, bo nie będą miały potrzeby kupować kombinezonu dla noworodka na zimę, który kupiony na miarę po kilku miesiącach okaże się być za mały :)
Zdecydowanie bardziej w tej porze roku przydadzą się bluzeczki z krótkim rękawkiem, przewiewne śpioszki czy body.
   Zimowe i jesienne mamy będą miały nieco więcej na głowie, ale nie zapominajmy, że istnieją sklepy z używaną odzieżą, ja osobiście sama jestem zwolenniczką i naprawdę można znaleźć ciekawe, niezniszczone ubranka w dobrej cenie. Ja obecnie u siebie w Olsztynie mam świetny sklep z używaną odzieżą, niedaleko domu, gdzie zawsze znajdę ciekawe kreacje dla Leny. Przede wszystkim zwracam uwagę, na to czy ubrania nie są poplamione, potem na rozmiar a później co za firma, by ewentualnie wynegocjować cenę.



Tabela rozmiarów:

Dzieci 
rozmiar0-3m3-6m6-9m9-12m12-18m18-24m2-3l3-4l4-5l5-6l6-7l7-8l
wzrost62cm68cm74cm80cm86cm92cm98cm104cm110cm116cm122cm128cm
waga6kg8kg9kg11kg--------
klatka piersiowa---48cm50cm52cm54cm55cm57cm59cm61cm64cm
pas---46cm48cm50cm52cm53cm55cm56cm57cm59cm



Niemowlęta 
                                                                                                                                                         
rozmiar68748086
wiek6 m-cy9 m-cy12 m-cy18 m-cy



    W większości przypadków sprawdza się wybór rozmiaru 62,  ale jeśli wiecie już wcześniej, że maluszek będzie raczej malutki możecie spokojnie kupić rozmiar 56. Wiele mam kupuje większe ubranka, bo lepiej jest podwinąć rękawki, niż maluszek miałby mieć za ciasne ubranko w ramionkach bądź by kaftanik wżynał się w ciało.


Powinnaś zaopatrzyć się w:

kilka par śpioszków,
kilka pajacyków,
kilka kaftaników,
body z krótkim i długim rękawem,
skarpetki (można ich też użyć jako ochraniacze na rączki),
czapeczki (cienką i grubszą jeśli dziecko przyjdzie na świat w miesiącach zimowych).
Jeśli rodzisz w miesiącach zimowych dodatkowo potrzebne Ci będą:
ciepły kombinezon,
1-2 pary rajstop,
grubsze skarpetki lub rękawiczki,
miękkie buciki.


Wszystkie ubranka wypierz w specjalnym proszku do prania ubranek niemowlęcych, dobrze wypłucz i wyprasuj. 

Pokażę Wam kilka zdjęć Leny w ciuszkach, które dostała ode mnie - mała modelka prezentuje się tak na zdjęciach.






Panterka mała - sweterek kupiony w Pepco, bo miałyśmy szał na panterkę :)




Sukieneczka kupiona w zaprzyjaźnionym sklepie z używkami :)






Lenka na zdjęciach w plenerze z ślubu swoich rodziców :)


















1 komentarz: